بی نشان beeneshan

خادمین شهدای دانشگاه قم

خادمین شهدای دانشگاه قم

بی نشان     beeneshan

بسم الله الرحمن الرحیم

" درگاه مجازی ستاد خادمین الشهدای دانشگاه قم "

؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛

این وبلاگ درگاهی خواهد بود تا تمامی دانشجویان عزیز و ارجمند بتوانند در یک فضای واحد مقالات ، حاشیه نگاری ها ، خاطرات ، اشعار ، تصاویر ، فیلم ها و کلیپ های خود را با محوریت شهدای گمنام به معرض دید و مطالعه ی دیگران قرار بدهند .

؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛

ارتباط با مدیران وبلاگ :
1- از طریق درج نظر در هر پست .
2- از طریق ایمیل به : qom.beeneshan@yahoo.com
3- از طریق سامانه پیام کوتاه 20009900002165

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

مهمان اشک ها

جمعه, ۱ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۰۰ ق.ظ

گزارش تدفین شهدای گمنام دانشگاه قم

سه شنبه ۲۸ آذرماه سال ۱۳۹۱

حضور دو مهمان آسمانی در دانشگاه قم

ساعت حدود ۹ صبح بود که همه مشغول آماده سازی مراسم استقبال از شهدا بودیم و عده ای مشغول آماده کردن خیمه شهدا بودند تا فضا را برای آمدنشان مهیا سازیم،بعد از تبلیغات و انتشار چند شماره از ویژه نامه “گمنام زمین “،تقریبا همه می دانستند تا ساعتی دیگر دانشگاه به وجود شهدا متبرک می شود.

همه آمده بودند تا از مهمانانی ویژه استقبال نمایند.برخی را می شناختیم و برخی مثل مهمان آسمانی مان گمنام بودند و همه می گفتند:برای کمک آمده ایم،کاری هست انجام  دهیم؟

یکی اسپند و گل آماده میکرد یکی بیعت نامه راکه شروعی برای ادای عهد های آسمانی بچه ها بود را مهیا می ساخت ،دیگری برای استقبال آماده می شد و خلاصه همه مشغول بودند.تا اینکه ساعت از ۱۱ گذشته بود که اطلاع داند آمبولانس حامل شهدا درحال رسیدن به مقابل درب و رودی دانشگاه است.

به محل رسیدیم با طنین خوش صلوات وشعار دلنشین “لبیک یا حسین ” شهدا بر دستان جمعیت چون مرواریدی درخشان وارد دانشگاه شدند.انبوه جمعیت همراه تابوت به طرف مسجد دانشگاه حرکت کردند .

درمسیر حرکت این شعار های آرمانی وانقلابی بود که فضا را آکنده از یاد شهدا و امام راحل می نمود.

نزدیک اذان ظهر بود که شهدا وارد معراج مسجد شدند. جمعیت نیز به تدریج وارد مسجد شدند و پس از اقامه ی نماز و قرائت زیارت عاشورا و ذکر مصبیت جمعیت به طرف محل تدفین (روبروی مسجد)حرکت کردند به محل که رسیدند،بعد از مداحی و ذکر مصبیت مراسم تلقین خوانی و تدفین در میان ناله های پرسوز انجام گرفت ،و درنهایت حضار با تشیع پیکر شهید دوم به سمت محل تدفین شهید (روبروی نمازخانه واحد خواهران) حرکت کردند.

آنجا نیز پس از برگزاری مراسم ویژه دمامی و مداحی و پرواز کبوتران  ، جانباز شیمیایی جناب آقای درستی در خصوص آرمانهای بلند شهدا و جانفشانی دوستان شهیدشان  دقایقی زبان به سخن گشودند و جمعیت را در فضای معنوی بهره مند ساختند.

سپس  مراسم تدفین و تلقین خوانی  شهید دوم نیز در فضایی ملکوتی به پایان رسید و درانتهای مراسم آیت الله  بهشتی ریاست محترم دانشگاه قم ضمن ایراد بیاناتی، این اتفاق  را پر اهمیت ارزیابی نمودند.

درپایان مراسم به حضار شرکت کننده در مراسم هدیه هایی شامل:چفیه،تفأل به شهدا،بخشی از وصیت نامه شهدا در قالب کارت و پیمان نامه هایی با شهیدان توزیع گردید.

سعادت را آنها بردند که آن چیزی را که خدا به آنها داده بود تقدیم کردند، و ما جامانده از قافله  آنها هستیم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۰/۰۱
فرزندان روح الله

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی